Om itSMF

itSMF (it Service Management Forum) er verdens største uafhængige forum for professionelle - Service Management organisationer og funktioner.

itSMF er en non-profit organisation, som siden 1991 har været en prominent spiller inden for udvikling og markedsføring af best-practice for Service Management standarder og uddannelse. itSMF ejes og styres af medlemmerne.

Virksomheder og offentlige institutioner anvender i stadig øget omfang teknologi til at markedsføre og levere deres ydelser og produkter. Al erfaring viser imidlertid, at den ønskede effekt udebliver, hvis mennesker, processer og værktøjer ikke følger trop i form af professionel Service Management.

itSMF stiller et netværk af eksperter, informationskilder og arrangementer til rådighed for virksomhederne og deres ansatte. ItSMF bidrager dermed til en værditilvækst til medlemmernes indsats for at øge kvaliteten og effektiviteten i virksomhedernes Service Management.

itSMF er på verdensplan repræsenteret i de fleste lande med medlemsvirksomheder, såvel private og offentlige som almennyttige organisationer.

Foreningen og de aktive frivillige søger i diverse fora konstant at forny foreningen og vedligeholde et højt fagligt niveau.

itSMF Danmark er etableret pr. 1. januar 2003.